Kategoriya: Sinf soati

Tabiatni muhofaza qilish. Sinf soati dars ishlanmasi


Sana:                                       2-mavzu:“Tabiatni muhofaza qilish”

I.Kirish:

Tarbiyaviy mashg`ulotning maqsad: Tabiat nima? Nima uchun biz unu  asrashimiz va  g`amxo`rlik qilishimiz kerakligi haqida suhbat o`tkazish.

Kun shiori: Biz tabiatni asraymiz

Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyasi — jamiyatda bo‘layotgan voqea, hodisa va jarayonlarga daxldorlikni his etish va ularda faol ishtirok etish, o‘zining fuqarolik burch va huquqlarini bilish,  va huquqiy madaniyatga ega bo‘lish layoqatlarini shakllantiradi.

Milliy va umummadaniy kompetensiya — vatanga sadoqatli, insonlarga mehr-oqibatli hamda umuminsoniy va milliy qadriyatlarga e’tiqodli bo‘lish, badiiy va san’at asarlarini tushunish, orasta kiyinish, madaniy qoidalarga va sog‘lom turmush tarziga amal qilish layoqatlarini shakllantiradi.

Tarbiyaviy mashg`ulotning jihozi:Tabiat manzarasi , o`simliklar ,hayvonlar aks ettirilgan rasmlar va videotasmalar.

Tarbiyaviy mashg`ulotning borishi:

Tashkiliy qism. Mashg`ulot maqsadi bilan tanishtirish.      


II Asosiy qism :

        Tabiat  manzarasi aks ettirilgan : yurtimiz ko`chalari ,bog`lari  hayvonot dunyosi va qushlar, gulzor bog`lar va tog`lar aks ettirilgan videolavha    namoyish etiladi. Bularning  barchasi bir so`z bilan  tabiat deb atalishi  aytib o`tiladi.


O`qituvchi :  Tevarak  atrofimizni  o`rab turgan , mana shu lavhada ko`rgan barcha narsalar  tabiat deb ataladi. Tabiat jonli va jonsiz tabiatga  bo`linadi.

Hozir ko`rgan lavhani  ko`z oldingizga  keltiring  va shu yerdan qaysilari jonli tabiatga , qaysilari jonsiz tabiatga kirishina aniqlab olamiz.

O`quvchilar guruhlarga bo`linib jonli va jonsiz tabiatga kiruvchi harsalar alohida- alohida   yozib chiqishadi va uni doskaga osib qo`yiladi. Hamma ishni yakunlagach, tushunchalar umumlashtiriladi.

 Demak , Hayvonlar ham odamlardek nafas olishi, ovqatlanishi, ulg`ayishi va qandaydir holatlarda insonlarga foyda keltirishi mumkin ekan. O`simliklar ham ildizlari orqali suv ishadi, oziqlanadi, barglari orqali nafas oladi, bizlarga iflos havoni barglari orqali tozalab, toza havo yetkazib  beradi .

 Baland osmono`par tog`larimiz,  suvlar, qum, toshlar, ter osti bo`yliklarimiz- oltin, kumush , mis, toshko`mir, neft va tabiiy gaz ham tabiat ne`matlaridir . Ular yer yuzida insoniyat barpo bo`lgandan boshlab insonga xizmat qiladi.Inson ongi rivojlanib borgan sari bu tabiat ne`matlarini o`rganib keldi . Ularning tarkibi, nima uchun ishlatish mumkinligini va qanday foydalanish kerakligini olimlarimiz o`rganib bordilar.  Hozirgi paytda bizning yer osti va yer usti boyliklarimizdan xo`jaligimizning turli sohalarida ishlatilib kelinmoqda.

Yer yuzining tabiiy xaritasidan  mintaqalardagi tabiatning xilma- xilligi, hayvon va o`simliklardagi farqi ko`rsatib o`tiladi.

III Yakuniy qism :

          Bugun  biz sizlar bilan tabiat haqida suhbatlashdik. Yerimizdagi har bir xas- cho`p ham biz uchun qadrli ekani haqida bilib oldik. Tasavvur qiling, agar uyimizda bir kun kechgacha suv, tabiiy gaz va elektr nuri bo`lmasa qanday holat yuzaga keladi.  Endi bu holatni yer yuzida bo`lmasligini  ko`z oldingizga keltiring. Buning uchun bizlar nima qilishimiz kerak? Albatta tabiatni asrab –avaylashimiz kerak . Shundagina kelajak avlodlarimiz ham bu ne`matlardan foydalanish imkoniyatiga ega bo`ladilar. Shu maqsadda O`zbekiston ham ko`p davlatlar qatori “EKOSAN” jamgarmasiga  a`zo bo`lgan .   Bu jamg`armaning asosiy maqsadi yer yuzida nobud bo`lib ketayotgan ba`zi bir hayvonlar, o`simliklarni ko`paytirish  va saqlash, suv  va havoning ifloslanishining oldini olish choralarini ko`rishga qaratilgan.

 Bu ishda biz ham o`z hissamizni qo`shishimiz kerakligini tushunib oldik.

  • Dars yakunida o’quvchilar rag’batlantiriladi

  • To'liq faylni mana bu yerdan Yuklab olingRasmdagi kabi holatda yuklab olasiz:
Reklama
Reklama