Kategoriya: Sinf soati
Bobom xotiralari . Sinf soati dars ishlanmasi
30-mavzu: Bobom xotiralari (Xotira va qadrlash kuni oldidan)
I.Kirish:
Tarbiyaviy mashg`ulotning maqsadi:O`quvchilarga Vatan degan muqaddas tuyg`uni,uning aziz insonlarini,Ona Vatan himoyasi uchun jonini ayamagan mard,jafokash,jasur o`g`lonlarini yana bir bor yod etish mazmun-mohiyatini keng tushuntirib berish. hamda davlatimizning mustaqillik yillarida erishgan yutuqlari,xalqimizning tarixi haqida texnik vositalar yordamida ma`lumotlar yetkazish.
Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyasi — jamiyatda bo‘layotgan voqea, hodisa va jarayonlarga daxldorlikni his etish va ularda faol ishtirok etish, o‘zining fuqarolik burch va huquqlarini bilish, va huquqiy madaniyatga ega bo‘lish layoqatlarini shakllantiradi.
Milliy va umummadaniy kompetensiya — vatanga sadoqatli, insonlarga mehr-oqibatli hamda umuminsoniy va milliy qadriyatlarga e’tiqodli bo‘lish, badiiy va san’at asarlarini tushunish, orasta kiyinish, madaniy qoidalarga va sog‘lom turmush tarziga amal qilish layoqatlarini shakllantiradi.
Kun shiori: Tarixsiz-kelajak yo’q
Tarbiyaviy mashg`ulotning jihozi:Proyektor va kompyuter,DVD, tarqatma material,rasmlar.(Mahallada istiqomat qilayotgan urush yoki mehnat faxriylaridan taklif qilish)
Tarbiyaviy mashg`ulotning borishi:
Tashkiliy qism: O`quvchilarning mashg`ulotga tayyorgarligi, navbatchi axboroti.
Ma`naviyat daqiqasi.
O`qituvchi:
Sen mening bobomsan – Xotira,
Sen mening momomsan-Qadr!
Bir qadim yo`llar-a…..Xotira….
Bir qadim yo`llar-a…...Qadr….
G`alvirak dunyoning dog`lari
Po`panak bog`laydi raxtma-raxt
Xotira ko`nglimning tog`lari,
Qadr-ko`nglim suyangan daraxt.
Men-da, bir novdangman, Qadr,
Sen mening bobomsan – Xotira,
Sen mening momomsan –Qadr
Bir qadim yo`llar-a……Xotira….
II.Asosiy qism:
-She`r nima haqida ekan? (Xotira va qadrlash haqida ekan)
-Demak,bugungi darsimizda “Xotira va Qadrlash” kuni haqida suhbtlashamiz.
Yurtboshimiz farmoniga ko`ra,xalqimizning Vatan ozodligi va mustaqilligi uchun jon fido etgan farzandlari xotirasini abadiylashtirish,bugun ham el-yurtimiz obro`yini yuksaltirishga,siz yoshlarni tarbiyalashga hissa qo`shayotgan faxriylarni ardoqlsh maqsadida 9-Mayni” Xotira va Qadrlash kuni” sifatida keng nishonlash an`anasi qaror topdi.
Bugungi darsimizda noan`anaviy tarzda “Eng muqaddas kun” ruknida boshqaramiz.
O`qituvchi:-Bolajonlar siz musobaqa deganda nimalarni tushunasiz?
O`quvchilar: Ikki yoki bir necha guruhning o`zaro savol – javob yoki o`yin orqali musobaqalashuvini.
O`qituvchi: -Qanday musobaqa turlarini bilasiz?
O`quvchilar:-Birin-ketin bilgan musobaqalarini aytadilar. “Bilimlar bellashuvi”,”Futbol”,”Suzish”,”Volleybol”,”Kurash”
O`qituvchi: -Balli! Sizlar musobaqalarni juda yaxshi bilar ekansizlar.
Aziz bolajonlar!.
Hozir sizlar qo`lingizdagi vizitkangizda yozilgan so`zga asoslanib o`rningizni topib o`tirasiz. O`quvchilarning qo`llarida dars boshida o`zlari tomonidan tanlangan rangli kartochkalar bo`lib, ularda “Do`stlik”,“E`zoz” yoki”G`urur” so`zlari yozilgan. Mana, sizlar uch guruhga bo`lindingiz. Endi guruhlar o`zingiz haqida ma`lumot bering.
“ Do`stlik” guruhi
Do`st mushkulini oson-
Qilishni istar inson,
Olam to`lsin ziyoga,
Do`stlik kerak dunyoga.
“E`zoz” guruhi
Tinchlik juda soz,
To`kin-sochin yoz.
O`q tovush chiqmas,
Yangrar qo`shiq,soz,-
G`urur”gurur
Tinchlik bo`lsin hamma yoq,
Buning uchun hamma vaqt.
Kurashar jam bo`lib xalq
Urushga yo`l bermaymiz,
Tinchlik yengar,tinchlik haq.
O`qiituvchi:1-topshiriq: Keling shirin so`zlar orqali uchala guruh kayfiyatlarini
ko`tarib, darsimizni davom ettiraylik.O`quvchilar o`z tilaklarini o`rik, bodom va shaftoli gullariga yozib,o`rik va bodom daraxtlari maketlariga osadilar.
Masalan:
Sizga omad yor bo`lsin,xush kelibsiz, sog` bo`ling, barakalla, ko`p yashang,
ofarin, niyatingizga yeting, Baraka toping, dunyo turguncha turing, omon
bo`ling,yaxshi dam oling. (guruhlar tilak daraxtlari bilan o`zaro almashadilar)
O`qituvchi: Rahmat bolajonlar. Endi musobaqa darsimizni davom ettiramiz.
Hozir o`lkamizda qanday fasl hukm surmoqda? Bahor fasli
Bahor faslida qanday bayram va kunlarni nishonlaymiz?
8-mart – Xalqaro xotin-qizlar kuni
21 – mart Navro`z bayrami
9 – aprel Sohibqiron Amir Temur bobomiz tavallud topgan kun
9 – may Xotira va Qadrlash kuni
25 – may So`nggi qo`ng`iroq kuni
Bir necha yillardan buyon Xotira va Qadrlash kuni yurtimizda keng
nishonlanmoqda.
Hozir siz bilan shu kunga atalgan videolavhani ko`ramiz va suhbatimizni davom
ettiramiz.(3-5 daqiqalik lavha namoyish etiladi)
1.Xotira va qadrlash maydonida nimalarni ko`rish mumkin ekan?
2.Xotira va qadrlash kunining ma`nosi nimadan iborat ekan?
O`qituvchi:Xotira o`zlikni anglash,o`tmishni doimo yodda tutishga da`vat qilib turadigan muqaddas tuyg`u.Inson o`zining kimligini xotira va qadr tiyg`usi orqali chuqurroq anglaydi.
Biz Millat,Vatan, Istiqlol kabi bir necha so`zlarni hurmat bilan tilga olamiz,muqaddas sanaymiz.Ana shu tushunchalar haqida so`z yuritganda,fikrimizni beixtiyor xotira tuyg`usi band etadi.Inson xotirasi muqaddas,u o`z ajdodlarini esga olib,ezgu ishlarni yod etadi.Ajdodlarni xotirlash susaysa yoki yo`qolsa,ya`ni ajdodlar bilan avlodlar o`rtasida uzilish yuz bersa,millat tanazzulga yuz tutar ekan.
Muqaddas sanalgan tushunchalarning hammasi xotira bilan tirik.U nafaqat o`tmishni unutmaslik,balki bugungi kunni va kelajakni yorqin tasavvur etish ham demakdir.
Xotira insonni kelajakka teran ko`z bilan qarashga o`rgatadi.Qadrlash esa,xonadonlarimizga fayz-baraka bag`ishlab,qilayotgan ishlarimizga oq fotiha tilab turgan qariyalarning hurmatini joyiga qo`yishdir.
III. Yakuniy qism:
O`quvchilar yangi mavzuni qay darajada o`zlashtirganlarini bilish maqsadida quyidagi texnologiyalardan foydalanamiz.
“Aqliy hujum”usuli :
2-topshiriq:Endi bolajonlar egallagan bilimlaringizni mustahkamlash
Ajdodlarimizning mardonovor kurashlarini eslash uchun |
maqsadida “Nima uchun” o`yinini o`tkazamiz.
Bugungi farovon hayotga osonlik bilan erishilmaganini bilish uchun |
Nima uchun ? texnologiyasi
Nima uchun 9-mayXotira va qadrlash kuni deb e’lonqilindi? |
O`tmishimizni unutmasligi-miz uchun |
Keksalarni ardoqlash uchun
|
Bemorlarning holidan xabar olish uchun |
Ota-ona, qavm-qarindoshlarni qadrlash,xotirlash uchun |
Tinchlikni,osoyish-talikni qadrlash uchun |
Yurtni qadrlash uchun |
Shu tariqa uchala guruh fikrlarini bayon etadi.
Barakalla bolajonlar mavzu haqida ko`pgina bilimga ega bo`libsiz.
Dars yakunida o`quvchilar fikri umumlashtirilib, rag`batlantiriladi.
KO'P KO'RILGAN
3-sinf yangi elektron darsliklar
17 sen, 2022
7-sinf yangi elektron darsliklar
18 sen, 2022
9-sinf yangi elektron darsliklar
18 sen, 2022