Kategoriya: Sinf soati

Ma’suliyat nima? Sinf soati dars ishlanmasi


Sana:                                    15-mavzu:Ma’suliyat nima

I.Kirish:

Tarbiyaviy mashg`ulotning maqsadi:O`quvchilarga orzu va orzusi bo’yicha tanlagan kasbining mohir ustasi bo’lib yetishishlarida, barcha  orzularining ro`yobga chiqishida mas’uliyat va irodaning , mehnatning, harakatning va ustozlar o’gitining o`rni alohida ahamiyat kasb etishligini tushuntirish.

Kasb egalarini ish qurollari bilan tanishtirish . O`quvchilar qalbida kasblarga mehr-muhabbat uyg`otish. Bolalarda qanday kasb turlari haqida tushunchalari borligini, ota-onalarining kasblari haqidagi fikrlarini aniqlash, mehnat jarayonining holatini rasmlar orqali izohlash. Suhbat davomida bolalarga kasb-hunar egallashda aql, mehnat, iroda, sabr-toqat, hamjihatlik kabi fazilatlar zarur ekanligini uqtirish.

O‘zini o‘zi rivojlantirish kompetensiyasi — doimiy ravishda o‘z-o‘zini jismoniy, ma’naviy, ruhiy, intellektual va kreativ rivojlantirish, kamolotga intilish, hayoti davomida mustaqil o‘qib-o‘rganish, va mustaqil qaror qabul qila olish ko‘nikmalarini egallaydi

Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyasi — jamiyatda bo‘layotgan voqea, hodisa va jarayonlarga daxldorlikni his etish va ularda faol ishtirok etish, o‘zining fuqarolik burch va huquqlarini bilish, unga rioya qilish, va huquqiy madaniyatga ega bo‘lish layoqatlarini shakllantiradi

Kun shiori: Men sevgan kasb !

Tarbiyaviy mashg`ulotning  jihozi: tarqatma material,turli kasb-hunarlar aks etgan rasmlar,boshqotirma.

Tarbiyaviy mashg`ulotning borishi:

Tashkiliy qism: O`quvchilarning   darsga  tayyorgarligi, navbatchi  axboroti.

O`qituvchi:                         

Dunyoda ko`pdir hunar

Hammasi ham zo`r ular

Biri birin to`ldirar

Biri birin jildirar

Yer-u dengiz, osmonda

Demak hamma tomonda

Hunarlar xizmatda

Va hurmatda, albatta

Dunyoda ko`pdir hunar

Hammasi ham zo`r ular.

Zarurlikda nechog`lik

Biri biriga bog`liq

Hunarli barcha joyda

Elga keltirar foyda

II.Asosiy qism:

Aziz o`quvchilar bugungi mashg`ulotimizning mavzusi « Kim bo`lsam ekan?». O`yini  orqali biz sizlar bilan turli kasblar haqida bilib olamiz.

1. Ota-onangiz qaysi kasb egasi? Kasb o`zi nima?

2.Kelajakda kim bo`lmoqchisan? Kabi savollarga javoblar olinadi.

O`qituvchi bolalar javoblarini umumlashtiradi: Kasb-hunar bu ish faoliyatining biror turi, ma`lum bilim, tajriba, tayyorgarlik talab etadi. Kasb-hunar turli tuman. Mana bu  suratga qarang, suratda qanday kasb egalarini ko`rayapsiz?

Bolalar javoblari eshitiladi va kasblarning nomi yoziladi.

Bolalarga  kasblar bo`yicha suratlar tarqatadi. Bolalar tarqatilgan suratlar bo`yicha 

kasblarga ta`rif  beradilar

-Sizning ota-onangiz qayerda ishlaydilar? Ular qanday kasb egalari ekanliklari haqida so`zlab bering. Ota-onangiz ish joylarida nima ish qilishadi?

Bolalar javoblari eshitiladi.

O`qituvchi: Siz katta bo`lganingizda kim bo`lmoqchisiz? Buning uchun nima qilish kerak deb o`ylaysiz?

Bolalar javoblari.

Kasb-hunar egallashda aql, mehnat, iroda, sabr-toqat, hamjihatlik kabi fazilatlar zarur ekanligini uqtiriladi.

O`qituvchi: mana bolalar, hozirgina biz sizning ota-onalaringiz kasblari, o`zingizni

orzularingiz haqida suhbatlashib oldik. Kasb inson uchun juda zarur faoliyat

ekanligini tushunib yetdingiz deb o`ylayman.

Kim qanday kasb tanlasa, mehr qo`yishi kerak O`z kasbini yaxshi bilgan kishining ishi unumli bo`ladi. hozirgina Nigora onam chevarlar, men katta bo`lganimda chevar bo`laman, qo`g`irchoqimga ko`ylak tikishni o`rganaman deb o`z orzusini aytdi.

         Ota-ona kasbini egallash juda ham yaxshi, chunki, siz ular nimalar bilan shug`ullanishini yoshligingizdan ko`rib, o`rganib borasiz, ularga bu ishda yordam ham berasiz. Katta bo`lgach shu kasbda ishlasangiz, sizning ota-onangiz ustozingiz bo`ladilar.

III.Yakuniy qism:

 “Pantomimo”o`yini.

O`quvchilar imo-ishora orqali rasmda aks ettirayotgan kasbni ifoda etishi kerak.

"Kim chaqqon" o`yini.

O`quvchilar bir-biriga to`p otish orqali kasblar nomlarini aytishadi. Qaysi guruh ko`p kasb nomini ayta olsa o`sha guruh  g`olib sanaladi.

Kim kelajakda soatsoz bo`lmoqchi?

Kimning otasi (akasi, qarindoshi) soatsoz kasbini egallagan?

Har bir guruhning har bir kasb bo`yicha topgan so`ziga rag`bat kartochkasi beriladi va  o`yin oxirida rag`bat kartochkalari hisoblanib, g`olib guruh aniqlanadi.

Dars so’ngida o’quvchilarni rag’batlantirish.


To'liq faylni mana bu yerdan Yuklab oling

Rasmdagi kabi holatda yuklab olasiz:

Reklama
Reklama